GELECEĞE TAKLİT ESERLER BIRAKAMAYIZ

GELECEĞE TAKLİT ESERLER BIRAKAMAYIZ

Türkiye Yazarlar Birliği Konya Şubesince düzenlenen programda konuşan Dr. Korumaz:GELECEĞE TAKLİT ESERLER BIRAKAMAYIZ

A+A-

Türkiye Yazarlar Birliği Konya Şubesince düzenlenen programda konuşan Dr. Korumaz:

 

GELECEĞE TAKLİT ESERLER BIRAKAMAYIZ

 

Türkiye Yazarlar Birliği Konya Şubesi’nin bu haftaki programında,  Konya’nın 1950 yılından sonra sahip olduğu çağdaş mimari yapılar konuşuldu. Meram Belediyesi Tantavi Kültür Merkezinde Prof. Dr. Ahmet Çaycı’nın sunumuyla başlayan programa konuşmacı olarak katılan Dr. Armağan Güleç Korumaz ve Yüksek Mimar Feyza Yarar Mimarlar Odası Konya Şubesi’nce yayımlanan ”Konya’nın 1950 Sonrası Çağdaş Yapıları” kitabında yer alan benzersiz yapıları bütün yönleriyle anlattı.

2.jpg1-001.jpg7.jpg11.jpg1-001.jpg2.jpg

1950’LERDE MODERNİZM VE ULUSLARARASI ÜSLUP GELİŞTİ

1950’li yıllarda başlayan modernizmin önemli mimarları olarak Sedat Hakkı Eldem, Emin Onat, Turgut Cansever, Kemal Ahmet Aru, Enis Kortan, Haluk Baysal, Melih Birsel, Utarit İzgi ve Muhlis Türkmen’i gösteren Armağan Güleç Korumaz, “Nazi rejiminin baskısıyla Avrupa’dan Amerika’ya geçen mimarlar öncülüğünde başlatılmış, savaş ortamından çıkıp baskıdan kaçan mimarların daha özgür sanat üretme adına başlatmış olduğu bu akımın yankıları hem ulusal hem yerel çapta yapmış olunan ürünlerde yer aldı” dedi.

MODERNİZM TEKDÜZELEŞTİ

Modernizm akımının devamında tekdüze bir akımın ortaya çıktığı tespitini yapan Korumaz, “1960 sonrasında modernizme tam karşı değil ama tekdüzeliğe karşı bir akım ortaya çıktı. Mimarlık ve mühendislik alanında bu dönemde daha fazla okul açılmaya başlandı. 1970’lerden itibaren, özellikle özel kesimin de katkıları ile malzeme üretiminde ciddi anlamda gelişme gösterdik” diyerek sözlerini sürdürdü.

TAKLİT İYİ BİR YÖNTEM DEĞİL

Selçuklu ve Osmanlı dönemlerden varlığını sürdüren eserlere de dikkat çeken Korumaz “Biz de elli yıl, yüz yıl sonraya eserler bırakabilmeliyiz. Ama bunu Selçuklu ya da Osmanlı eserlerini taklit ederek yapamayız. Bunlar günümüzü yansıtacak eserler olmalı” diyerek konuşmasını tamamladı.

KONYA’NIN MODERNİST 15 YAPISI İNCELENDİ

Yüksek Mimar M. Feyza Yarar da, Korumaz ile birlikte kaleme aldıkları “Konya’nın 1950 Sonrası Çağdaş Yapıları” adlı kitaptan örnekler sundu. Yıkılan Alaeddin Orduevi, Eski Belediye Binası, Konya Büyükşehir Belediyesi, İl Halk Kütüphanesi, Mevlana Çarşısı ve Otoparkı ile Tekel Binası, Hayat Apartmanı, Konya Devlet Tiyatrosu, Gümüş Antik Otel, Merkez Bankası Konya Şubesi, Konya Defterdarlığı, Konya Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Mercedes Satış Merkezi, KTO Karatay Üniversitesi Yerleşkesi, Selçuklu Kongre Merkezi ve Konya Tropikal Kelebek Bahçesini mimari özellikleriyle anlatan Yarar bu yapıların benzersiz ve önemli olduğunu anlatırken “Ne yazık ki iyileştirme yerine bazıları yıkıldı, kaybedildi. Bizim tarihimizi yaşatmamız, devrimizi geleceğe yansıtmamız gerek” dedi.

TAKDİMLER ÇAYCI VE KOÇAK’TAN

TYB Konya Şubesi Başkan Yardımcısı Ahmet Çaycı ve Mimar Faruk Koçak  program sonunda konuşmacılar Dr. Armağan Güleç Korumaz ile Y. Mimar M. Feyza Yarar’a Mevlevi Sikkesi minyatürü, yanı sıra TYB Konya Şubesinin 2021 yılı kültürel etkinliklerini barındıran “İnsanlığa Sözümüz Var” adlı kitabı takdim etti.

Program sonrasında, Mimarlar Odasınca hazırlanan sanal sergi sanal gerçeklik gözlüğü ile katılımcılara izletildi.

 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.